Будинки Новини та аналіз Сонячне затемнення на вершині світу

Сонячне затемнення на вершині світу

Зміст:

Відео: unboxing turtles slime surprise toys learn colors (Вересень 2024)

Anonim

Зміст

• Сонячне затемнення на вершині світу
  • День затемнення

Вранці 20 березня я стояв на крижаному полі, обмеженому льодовиками та засніженими пагорбами, чекаючи, щоб переглянути одне з найвидатніших видовищ природи: повне затемнення Сонця.

Двічі раніше, ніж за останні роки, я проїхав велику відстань, щоб поставити себе на шлях вузької доріжки тіні Місяця, тільки щоб розчаруватися негодою, в одному випадку поєднавшись із моєю власною неуважністю. Але цього разу, за кілька миль від найпівнічнішого міста світу, мені не відмовлять. Я спостерігав, як у безхмарному небі диск Місяця неухильно ковзав над Сонцем, світло на ландшафті пом'якшало, і останній вал сонячного світла вибухнув до того, як світ занурився у глибокий сутінки, вийшли планети та зірки вдень, і жовто-біле сяйво сонячної корони - гаряча, але потоплена атмосфера Сонця - оточувала Місячний диск, абсолютно чорний, ніби в небі пробита діра.

Загальні сонячні затемнення не рідкість - в середньому вони відбуваються десь у світі кожні 18 місяців. Однак амбра - глибока частина Місячної тіні, де вона повністю блокує Сонце - простежує вузький шлях по частині поверхні Землі, а середній проміжок між загальними сонячними затемненнями для будь-якого даного місця становить близько 360 років. Щоб побачити його, вам доведеться або пощастити, або поїхати кудись, що лежить на шляху сукупності в призначену дату і час - і мати гарну погоду. Але хоча деякі затемнення ненадовго затемнюють великі міста чи інші відомі місця (наприклад, Шанхай 22 липня 2009 р. Та Острів Пасхи 11 липня 2010 р.), Інші пропонують менш ідеальні обставини перегляду.

ГОЛОВНЕ ВСІ ФОТО В ГАЛЕРЕЇ

Затемнення 20 березня було останньою різноманітністю, більшу частину тіньового шляху над Північною Атлантикою, перетинаючи сушу лише в двох місцях - Фарерські острови та Норвезький арктичний архіпелаг Свальбард - до кінця в Північному Льодовитому океані недалеко від Півночі Полюс. Ні Фарерські острови, ні Свалбард не пропонували особливо хороших спостережливих перспектив. На Фарерах, як відомо, туман, і навіть головне місто Свальбард Лонгйєрбієн, який має кращі прогнози погоди в архіпелазі, в березні в середньому перевищує 50 відсотків хмарного покриву. Все-таки шанси ясного неба на Лонгйрбієні були найкращими для будь-якого доступного наземного майданчика.

Ті, що відійшли

У листопаді 2013 року я поїхав до Кенії в подорож, організовану TravelQuest International, для своєї другої спроби побачити повне затемнення Соня. Раніше я був у Китаї в 2009 році, щоб побачити найдовше повне затемнення 21 століття, але натомість пережив майже шість хвилин щільних хмар, що затьмарювали затемнення, незабаром пішов злив кислотного дощу.

У Кенії це було б набагато коротше затемнення, але велика ймовірність (~ 80 відсотків) ясного неба. Обіцяючий прогноз погоди виявився похмурим незабаром після того, як почалися часткові фази затемнення, із проходом пилової бурі з Ефіопії, а потім з дощем та більше хмар. Коли стало очевидним, що затемнення затьмариться на місці спостереження, нашому лідеру (Пол Суарт) вдалося придбати кенійський мікроавтобус служби дикої природи, щоб загнати нас до аеропорту. Наш пілот стрибнув у дію і підняв нас у повітря, потім полетів у бік невеликої діри в хмарах. Ми вирвалися в ясні незадовго до сукупності. Я спробував сфотографувати Сонце, але мій автофокус не ввімкнувся. Я ледве побачив затемнення, коли я розтратив дорогоцінні секунди, ф'юзинг моєю балковою камерою, а не дивлячись на те, що переді мною.

Я не хотів, щоб моє розчарування в основному пропустило затемнення в Кенії, щоб нагноєти, тому тиждень або близько того, як я повернувся, я підписався на затемнення 2015 року ще раз з TravelQuest. Вони принаймні привели нас до цілком затемненого Сонця, в той час як більшість наземних майданчиків були затуманені. Хоча деякі групи, включаючи TravelQuest, пропонували польоти в шлях затемнення - який дає все, але гарантований погляд на затемнення (хоч через вікно літака) - мені вистачило літаків і хотів залишитися на старій добрій тера фірма, і замість цього вирішив поїхати до Свальбарду.

У мене було 15 місяців, щоб чекати затемнення. Щодня або близько того я перевіряв би живу камеру, яка дає 360-градусний огляд Лонгйарбієна, оновлюється кожні 15 хвилин, щоб відчути погоду та мінливе світло. Я спостерігав, як Сонце виходило з вічної темряви полярної ночі, і дні зростали довше, поки літо не принесло північне сонце, а потім цикл змінився. Погода була дуже мінлива; зовсім мало ясних днів, але у більшості були принаймні періоди сонячного світла. Коли час затемнення наближався, я зібрав гардероб із декількох шарів одягу з холодною погодою, який виявився дуже корисним у гірку зиму, яку щойно мав Нью-Йорк.

Нарешті, настав день, коли я прилетів до Осло, де я познайомився з друзями з Нью-Йорка, нашими путівниками TravelQuest та іншими переслідувачами затемнень, яких я знав в Інтернеті чи мандрував раніше. Я провів чотири дні, вивчаючи це місто.

На нашому останньому вдень там додаток для моїх повідомлень лунав праворуч і ліворуч. Сонячний вибух (викид корональної маси або СМЕ) за кілька днів до цього викликав найпотужніший геомагнітний шторм поточного сонячного циклу, що збільшило перспективи гарного прояву полярного бореалісу. Кілька разів увечері я виходив в задній частині нашого готелю, хоча це було через дорогу від головного аеропорту в Осло, сподіваючись побачити погляди на полярне сяйво. Нарешті, близько півночі, хоча я міг лише виділити невелику кількість зірок серед відблисків від аеропорту, я був нагороджений появою деяких зеленуватих дуг, мій перший в історії погляд на північне сяйво.

Полярний ведмідь вітає нас

Наступного дня ми вилетіли до Шпицберген, тригодинний рейс на північ від Осло, торкнувся в аеропорту Лонгйрбієна і вийшов у середину гіркого прохолоду, кусаючого вітру та снігу. Зайшовши в термінал, нас зустрічав (таксидермічно) напханий полярний ведмідь, розміщений на острові транспортера багажу. Під час їзди на автобусі до міста ми побачили кілька оленячих кормів для будь-якої рослинності, яку вони могли знайти під льодовим полем.

Лонгйєрбієн, який налічує близько 2500 жителів, є найпівнічнішим містом у світі. Він стоїть на відстані 78 градусів на північ, ледь за 800 миль від Північного полюса. Колись він був центром видобутку, і хоча більшість шахт закрита, енергетика залишається самодостатньою на одній із залишилися в Норвегії вугільної електростанції. Він розроблений процвітаючим індустрією пригодницького туризму і пропонує спостереження за полярними походами, снігохід, катання на собак, льодохід (все це я використовував), катання на лижах, сноуборді, піші прогулянки, каяки та інше. За оцінками, 1500 туристів затемнення виявились у Лонгйрбієні, що майже вдвічі перевищує кількість наявних готельних номерів. Деякі прилетіли лише на день затемнення, а інших розміщували в приватних будинках, а деякі роз'їжджалися на вулицю.

Люди, які відважуються за межі міста Лонгйрбієна, зобов'язані принести пістолет як захист від полярних ведмедів, але лише вести вогонь по ведмедику як крайній захід, оскільки білі ведмеді захищені в Шпицбергені з 1973 року. Ніч нашого приїзду, полярний ведмідь увійшов у кемпінг пустелі і напав на одного з кемперів, який приїхав до Шпицбергену дивитися затемнення. Ще один кемпер вистрілив і поранив ведмедя. Вони зателефонували до кабінету губернатора, який направив команду, яка вбила ведмедя і вивезла жертву. Під час нашої автобусної екскурсії по Лонгйєрбієну ми пройшли повз кабінет губернатора і побачили труп білого ведмедя, розкладеного на столі.